4.000 golfontdekkers sloegen hun eerste golfbal op de Start to Golf-dag

dinsdag 21 april 2015 # start to golf
19 april was dé dag om te starten met de golfsport. 37 golfclubs in Vlaanderen openden immers hun deuren voor het grote publiek om zoveel mogelijk niet-golfers te laten proeven van golf met al haar troeven. En met succes! Zo’n 4.000 golfontdekkers gingen de uitdaging aan en sloegen hun eerste bal!

De Start to Golf-campagne was dit jaar toe aan haar tiende editie! Een mooi bewijs dat de formule werkt en in de smaak blijft vallen bij het niet-golfende publiek. Want wist je dat een recordaantal van 37 clubs dit jaar intekende voor deelname? Met Start to Golf weten we elk jaar opnieuw zo’n 4.000 geïnteresseerden warm te maken voor een bezoekje aan een golfclub in de buurt, wat resulteert in een gemiddelde doorstroming van 12-13%, waardoor ongeveer 500 bezoekers effectief starten met onze sport.

De succesingrediënten die Start to Golf tot een smaakvol recept maken? Jong en oud sloegen vandaag een eerste golfbal en genoten van de “kick” bij een goede slag. Bovendien boden alle clubs die dag aantrekkelijke startpakketten aan, want golf is er voor elk type speler met elk budget.

Klik hier voor enkele sfeerbeelden


Om Start to Golf tot bij zoveel mogelijk geïnteresseerde niet-golfers te brengen, voerde de VVG volop campagne. Deze hield onder meer advertenties in in enkele kranten en via onze partners, een tv-spot op Sporting Telenet en een mooie golfbijlage bij Trends. Hiermee hebben we opnieuw enkele duizenden golfontdekkers warm kunnen maken voor onze sport op zondag 19 april!


Wist je dat ook Thomas Pieters alle golfers opriep nieuwe spelers aan te brengen?

Klik hier om zijn oproep te bekijken

Daarnaast was onze secretaris-generaal te gast op Kanaal z als Z-expert.

Klik hier om het interview te bekijken

Overzicht van de campagne 2015:

  • Alle informatie en vooraf inschrijven via www.starttogolf.be!


  • Zelf zetten we erg in op onze eigen sociale media-kanalen, website en Golfvlaanderen magazine om via de ‘Bring a Golfer’-actie niet-golfende vrienden uit te nodigen. Als golfer maak je dan kans op een mooie golfreis via onze partner Corendon Golf!


Daarnaast is Concentra / Mediahuis opnieuw mediapartner van de campagne en plaatsen zij telkens 2 advertenties in Gazet van Antwerpen, Metro, het Nieuwsblad en De Standaard. Metro voert ook online promotie, waarbij 5 lezers kans maken op een Start to Golf-pakket. Vervolgens was Start to Golf eind maart aanwezig in Trends met een mooie golfbijlage en op de bijhorende website allesovergolf.be. Ook op enkele eventwebsites wordt promotie gemaakt voor 19 april en partner golf.be zet een artikeltje op de website en in hun nieuwsbrief.Ook VVG-partner Ethias voert promotie! Op alle tv-schermen in alle regionale Vlaamse kantoren is de Start to Golf-advertentie te zien. Daarnaast wordt een stukje gepubliceerd in hun nieuwsbrief en website en is de banner te zien in de mailhandtekening van verschillende Ethias medewerkers. Partner Sporting Telenet zendt een ludiek tv-spotje uit en plaatst vandaag een item in hun nieuwsbrief en website. Daarnaast zal een stukje te zien zijn in hun Sporting nieuws.

Tot slot doen onze golfclubs aan regionale promotie en roepen zij hun leden op golfers aan te brengen op 19 april.


Kanaal Z /Z-Expert


Op de hoogte blijven?

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief