De VVG en Toerisme Vlaanderen gaan van start met het project ‘Golf & Toerisme’

vrijdag 21 november 2014
Begin dit jaar diende de VVG een subsidieaanvraag in bij Toerisme Vlaanderen voor het project “golfinflanders.com” om meer golftoeristen aan te trekken uit binnen- én buitenland. Deze aanvraag werd na lang wachten recent goedgekeurd en dus zal de VVG binnen het impulsprogramma 'Vlaamse Regio’s' van Toerisme Vlaanderen financieel ondersteund worden.

Het doel is om golf in combinatie met een verblijf in de Vlaamse regio’s/steden te gaan promoten, om zo meer golftoeristen aan te trekken uit binnen- én buitenland. Golftoeristen geven immers meer dan het dubbele van het bedrag uit per dag dan de gemiddelde toerist in de Vlaamse regio’s en dat kan een toegevoegde waarde betekenen voor de Vlaamse economie.

Het project bestaat enerzijds uit het oprichten van een nieuwe website en anderzijds uit een promotiecampagne om die website bekendheid te geven.

Op de website krijgt elke golfclub een eigen pagina waarop, naast de golf-technische info over de baan of de praktische voorzieningen op de club, het erfgoed en andere bezienswaardigheden op het terrein beschreven worden. Heel wat kastelen en andere gebouwen, die opgenomen werden in de inventaris van het Bouwkundig Erfgoed of Wereldoorlogerfgoed, bevinden zich op onze golfbanen en worden dankzij de clubs in stand gehouden én toeristisch ontsloten.

Ook wordt er steeds de link gelegd met een verblijf in de omgeving: logement, lokale gastronomische specialiteiten, bezienswaardigheden, andere activiteiten als wandelen, fietsen, welness, enz. … om zo via pakketten of arrangementen Vlaanderen voor te stellen als aantrekkelijke en kwalitatieve golfbestemming.

Er komt een online reservatiesysteem zodat de bezoeker vanop zijn computer, tablet of smartphone een teetime kan reserveren en eventueel ook de greenfee kan betalen.

Golfinflanders.com richt zich op de buurlanden Nederland, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland en zal dus in 4 talen te lezen zijn.
Ook de promotiecampagne wordt volledig afgestemd op deze 4 doelmarkten. In samenwerking met Toerisme Vlaanderen richten we ons in 2016 op de Nederlandse en Engelse markt en in 2017 staan Frankrijk en Duitsland geprogrammeerd. 

Er zal een sfeerreportage gedraaid worden die dienst zal doen als promotiefilmpje, er worden drukwerken voorzien voor de toeristische infokantoren, ook persreizen en eigen advertenties in buitenlandse magazines werden opgenomen en uiteraard ook veel online communicatie via sociale media.

De VVG heeft een jaar de tijd om alles tot in de puntjes voor te bereiden en in januari 2016 komt de site online. Na afloop van 2017, het voorziene einde van de subsidiëring, zal golfinflanders.com een blijvend platform bieden om golfers aan te trekken en wegwijs te maken in Vlaanderen en haar golfclubs.

Op de hoogte blijven?

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief