VVG stelt golfseizoen 2014 voor op Mediadag

zaterdag 15 maart 2014 # media en pers# vvg
Op vrijdag 14 maart organiseert de Vlaamse Vereniging voor Golf naar jaarlijkse gewoonte haar Mediadag. Tijdens deze persbabbel wordt het golfseizoen 2014 voorgesteld met de VVG-kalenders, de partners en de promotionele events. Ook het Top Golf Vlaanderen-programma 2014 wordt toegelicht en het vernieuwde Stappenplan. Lees verder voor alle informatie.


Op vrijdag 14 maart organiseert de Vlaamse Vereniging voor Golf naar jaarlijkse gewoonte haar Mediadag. Tijdens deze persbabbel wordt het golfseizoen 2014 voorgesteld met de VVG-kalenders, de partners en de promotionele events. Ook het Top Golf Vlaanderen-programma 2014 wordt toegelicht en het vernieuwde Stappenplan.

 

De VVG-kalenders 2014 bevatten opnieuw heel wat uiteenlopende competities voor alle leeftijden en elk spelniveau. Elke doelgroep wordt hierbij aangesproken en de Dames, de Senioren en de Kids bieden wedstrijden aan op zowel recreatief als competitief niveau. De VVG-Kampioenschappen bundelen de grote competities, waarbij de golftitels van Vlaanderen worden uitgereikt, en de ‘Telenet Beker van Vlaanderen’ krijgt vanaf dit jaar haar eigen kalender.


“De ‘Telenet Beker van Vlaanderen’ en de ‘Facilicom Golfweek’ geven een nieuw elan aan de VVG-kalender 2014” (Jacky Mouligneau, Voorzitter VVG)

Bovendien zijn er dit jaar een aantal belangrijke veranderingen. Zo zal VVG-partner Telenet vanaf dit jaar de titelsponsoring van de ‘Beker van Vlaanderen’ op zich nemen zodat deze grootste recreatieve amateurwedstrijd van Vlaanderen een upgrade krijgt. Ook de “Facilicom golfweek” wordt dit jaar extra bijzonder met een uitbreiding van de ‘Facilicom Amateur Open’, die i.p.v. 2 dagen over 3 dagen zal gespeeld worden. Hierdoor krijgt het een categorie op de wereldranking en zullen de nationale toppers deelnemen.

“Na Sport van het Jaar en het aantrekken van vele nieuwe golfers, focust de VVG nu op de doorstroming van deze spelers met de Startpas en het Stappenplan.” (Marc Verneirt, Secretaris-Generaal VVG)

Wat betreft de VVG-partners zijn we nog steeds erg tevreden met de steun van de drie Gold partners: Telenet, Ethias en Facilicom. Ook wordt de goede samenwerking met Peak Performance, Callaway en Corendon verder gezet en werken we voor ‘Start to Golf’ opnieuw samen met mediapartner Concentra/Mediahuis. Verder heeft de VVG er vanaf dit jaar een nieuwe ‘offical supplier’ bij met Honda.

De ‘Start to Golf-dag’ wordt dit jaar georganiseerd op paasmaandag 21 april. Opnieuw willen we heel wat niet-golfers de kans geven kennis te maken met onze sport op één van de 34 deelnemende clubs. Bovendien wordt de campagne in een nieuw jasje gestoken met de slogan “Golf iets voor jou? Natuurlijk!” en het uitspelen van alle troeven van golf. Dankzij de ‘Bring a Golfer’-actie maakt elke golfer trouwens opnieuw kans op het winnen van een golfreis naar Turkije. Alle informatie over ‘Start to Golf’ vindt u via www.starttogolf.be.

Tot slot selecteerde het Top Golf Vlaanderen-programma de spelers voor 2014 en krijgen Thomas Pieters, Laurence Herman en Kevin Hesbois steun als Young Professional en Full Time Amateur. Ook de US College spelers zijn opgenomen in dit programma; daarnaast verlieten een aantal spelers Top Golf Vlaanderen omwille van diverse redenen. Ook breidde de VVG recent het Stappenplan uit en komen we dit jaar met 5 bijhorende boekjes, die nuttige informatie en handige tips brengen voor de golfer op elk niveau. Verder focust de VVG met haar ‘clubtournee’ op het ondersteunen van haar clubs en zullen we – verspreid over 15 maanden – alle clubs bezoeken met als centrale thema ‘doorstroming’.

Op de hoogte blijven?

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief