Thumbnail pagina

Retro 20 jaar GV: 1e Start to Golf 2008

Start to golf logo

Vanaf de start van Golf Vlaanderen in 2001 werd er ingezet op promotiecampagnes. Mét succes want we groeiden van 24 000 spelers in 2001 naar 47 000 vandaag.

Een overzicht:

Maan campagne

Sla een nieuwe wereld in! De allereerste campagne om golf te promoten in 2002. Een campagne met oa. de legendarische Boomerang kaartjes waarmee je kon tonen dat je een trotse golfer bent.

De communicatie ging gepaard met verschillende andere acties zoals een informatiedossier over 'Golf & natuur', de eerste partnerships met oa. Delta lloyd, ....

GOD2007 A3

Met de Golf Ontdekkingsdag hebben we onze eerste stapjes gezet naar opendeurdagen bij de clubs.

De slogan 'Op de zevende dag is er golf' en de 'halleluja' TV-spot brachten heel wat teweeg. Opvallend, anders dan anders, beetje gewaagd ...

Stg capture

In 2008 was de trein pas echt goed vertrokken. Met "Start to Golf" kwam er een vast concept mét een vaste datum.

Clubs konden jaarlijks intekenen om de laatste dag van de paasvakantie gratis initiaties aan te bieden. Golf Vlaanderen (toen nog VVG) bereidde al het werk achter de schermen voor en zorgde voor een grote reclamecampagne met onder meer advertenties in kranten, een radiospot, sociale media en in 2013 ter gelegenheid van 'Sport van het Jaar' zelfs een videospot die in de cinemazalen werd gedraaid.

Een schot in de roos als je kijkt naar de aantallen clubs die we aan boord kregen (jaarlijks een 35 à 45 tal golfclubs), de massa deelnemers en bezoekers die erop af kwamen (jaarlijks een 3.000 à 4.000 tal) en de vele Start to Golf initiaties en lessenreeksen die de clubs vandaag de dag nog het ganse jaar door aanbieden.

Baf

Heel wat deelnemers werden aangetrokken via bestaande leden. Een formule die altijd goed gewerkt heeft en nog steeds zijn vruchten afwerpt ... Onze eigen golfers zijn immers de beste ambassadeurs voor onze sport! Met de actie "Bring a Golfer" / "Bring a Friend" konden golfers hun niet-golfende vrienden en familieleden uitnodigen op hun club. Via het versturen van digitale postkaarten konden zij daarbij zelf in de prijzen vallen. Van een golfreis naar Turkije tot een jaar gratis golfballen ... een mooie beloning voor de gelukkige winnaar!