Thumbnail pagina

Sociale media om sociaal te verbinden

Met Visie 2025 heeft Golf Vlaanderen 25 recepten uitgewerkt waarmee clubs aan de slag kunnen om nu reeds proactief en innovatie te anticiperen op wat komen gaat. Instrumenten om succesvol te blijven de komende 5 jaar.

Eén van die recepten is sociale media om sociaal te verbinden. Een recept dat we maar al te graag voorstellen aan jullie.

Sociale media is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Het is een tool dat clubs zowel privé als publiek kunnen gebruiken. Privé om bijvoorbeeld gesloten groepen te maken en zo de drempel te verlagen om contact te leggen of nieuwe golfers te leren kennen. Daarnaast zorgt het ook voor een soort van sociale druk. Het valt sneller op als je niet actief bent en ook zal je sneller gemotiveerd geraken als je iedereen rond jou ziet golfen.

Naast privé kan de club ook een publiek account aanmaken om bijvoorbeeld de club bekend te maken bij een breder publiek via promotie/advertenties, nieuwe greenfeespelers aan te trekken, informatie te delen over de club enzovoort.

Er bestaan verschillende kanalen, die afhankelijk van het publiek en doelstelling van de club, kunnen gebruikt worden. Denk maar aan Facebook, Instagram, Twitter,… Elk met zijn kenmerken en doelstellingen.

Hieronder delen wij graag een visie van een cursist Initiator Golf over de voordelen van sociale media:

Het is ontzettend drempelverlagend om contact met elkaar te hebben. Zo kan je bijvoorbeeld gemakkelijk via messenger afspreken voor een tee-time. Als club dien je daar dan ook op in te zetten, het onderlinge contact vergroten tussen de leden. Als je dat dan ook nog een keer kan bewerkstelligen via sociale media dan komt dat het algemeen tevredenheidsgevoel op de club geheel ten goede. Leden voelen zich thuis en leden voelen zich gekend. Wanneer je op maandag toevallig de winnaar van het weekend tegen het lijf loopt kan je deze meteen feliciteren of wanneer je dan iemand ziet die deelgenomen heeft aan de jaarlijkse uitstap naar Duitsland, kan je meteen vragen hoe het is geweest.

Wil je graag meer lezen. Ontdek het volledige recept in onze visie 2025, klik hier.

Volgend artikel