Thumbnail pagina

Golf Vlaanderen gaat in zee met Content Stadium

Wij zijn blij een nieuwe samenwerking te mogen aankondigen met Content Stadium. Content Stadium is een tool waarmee organisaties heel eenvoudig visuals, animaties en video’s voor social media kunnen creëren en publiceren, in hun eigen huisstijl (www.contentstadium.com).

Content Stadium startte begin 2017 in sport en werkt samen met verschillende sportorganisaties in binnen- en buitenland waaronder Laliga, Tennis Canada, Team Belgium (BOIC), Tennis Vlaanderen en heel wat kleine en grote clubs.

Inmiddels zijn ze ook buiten sport actief waarbij ze ook focussen op bedrijven, instellingen en gemeentes.

Waarom zijn we deze samenwerking opgestart?

Sociale media is niet meer weg te denken uit de huidige maatschappij. Golf Vlaanderen zet al enkele jaren in op deze trend maar we zetten graag nog een stapje verder. Content Stadium lijkt ons hiervoor de ideale partner.

Op vraag van Golf Vlaanderen ontwierpen zij een aantal visual in onze huisstijl. Daarop ontwikkelden ze die visuals als templates binnen Content Stadium. De templates bevatten specifieke functionaliteiten die ons toelaten heel efficiënt visuals en animaties te maken die we voor verschillende doeleinden kunnen inzetten: quotes, nieuwsfeiten, verjaardagen, resultaten, … .

De visuals kunnen eenvoudig omgezet worden in verschillende formaten voor Facebook, Instagram en Twitter. De gebruiksvriendelijkheid en het efficiënte werken zijn maar enkele voordelen die ons van deze samenwerking hebben overtuigd.

Kbw4rusf

Ken je bijvoorbeeld onze resultaten template nog? Deze zal vanaf nu vanuit dit platform gepubliceerd worden en zal er als volgt uit zien.

“Vorig jaar ondertekenden we onze eerste overeenkomst in de golfsport; Danone activeert haar sponsorship van de The Evian Championship op sociale media met ons platform,” zegt Wouter De Jonckheere van Content Stadium.

“Het eerste gesprek met Golf Vlaanderen voelde meteen erg goed aan. De federatie wil stappen zetten op sociale media en wil haar clubs daar nauw bij betrekken. We zijn blij dat ze de meerwaarde van Content Stadium meteen zagen. Steeds meer sportorganisaties, bedrijven en mensen publiceren content op sociale media. Mede daardoor worden mensen selectiever in hun keuze om iemand wel of niet te volgen. Organisaties die consistent en op een professionele en entertainende manier naar buiten komen, profiteren daar van. Bij de anderen gaat het bereik en de engagement onherroepelijk achteruit. Waardoor alle inspanningen uiteindelijk zinloos worden. Met Content Stadium creër en publiceer je in minder dan een minuut een professioneel ogende visual, animatie of video. Gebruiksvriendelijkheid en efficiënt zijn voor ons key. Want dat laat onze klanten toe om veel meer te communiceren, terwijl ze er minder tijd aan spenderen. Meer tijd voor strategie, planning en andere zaken.”

Ook voor de clubs!

Het doel is om ook onze clubs in de toekomst te betrekken bij deze samenwerking. De clubs zullen toegang krijgen tot enkele templates waarmee ze snel en gemakkelijk aan de slag kunnen om bijvoorbeeld wedstrijden of resultaten met een mooie visual te delen op sociale media. De club zal hier zijn eigen sponsors aan toe kunnen voegen terwijl ze steeds binnen een uniforme huisstijl blijven. Met een professionele uitstraling. Samen op een eenvoudige manier ons bereik verhogen, dat is het doel.