Wegens de huidige maatregelen betreffende Covid-19 is het Golf Vlaanderen kantoor gesloten en zijn wij telefonisch niet bereikbaar. Je kan alle collega's wel nog steeds bereiken via hun e-mailadres of via info@golfvlaanderen.be
Ik heb dit bericht gelezen
Thumbnail pagina
Met steun van

4.000 golfontdekkers sloegen hun eerste golfbal op de Start to Golf-dag

De Start to Golf-campagne was dit jaar toe aan haar tiende editie! Een mooi bewijs dat de formule werkt en in de smaak blijft vallen bij het niet-golfende publiek. Want wist je dat een recordaantal van 37 clubs dit jaar intekende voor deelname? Met Start to Golf weten we elk jaar opnieuw zo?n 4.000 ge?nteresseerden warm te maken voor een bezoekje aan een golfclub in de buurt, wat resulteert in een gemiddelde doorstroming van 12-13%, waardoor ongeveer 500 bezoekers effectief starten met onze sport.

De succesingredi?nten die Start to Golf tot een smaakvol recept maken? Jong en oud sloegen vandaag een eerste golfbal en genoten van de ?kick? bij een goede slag. Bovendien boden alle clubs die dag aantrekkelijke startpakketten aan, want golf is er voor elk type speler met elk budget.

Klik hier voor enkele sfeerbeelden


Om Start to Golf tot bij zoveel mogelijk ge?nteresseerde niet-golfers te brengen, voerde de VVG volop campagne. Deze hield onder meer advertenties in in enkele kranten en via onze partners, een tv-spot op Sporting Telenet en een mooie golfbijlage bij Trends. Hiermee hebben we opnieuw enkele duizenden golfontdekkers warm kunnen maken voor onze sport op zondag 19 april!


Wist je dat ook Thomas Pieters alle golfers opriep nieuwe spelers aan te brengen?

Klik hier om zijn oproep te bekijken

Daarnaast was onze secretaris-generaal te gast op Kanaal z als Z-expert.

Klik hier om het interview te bekijken

Overzicht van de campagne 2015:

  • Golfbijlage Trends: 26/03 klik hier voor de online versie
  • Promotie op wattedoen.be en uitinvlaanderen.be: maart-april
  • Advertenties in Metro: 30/03 & 02/04
  • Advertenties in Gazet van Antwerpen: 31/03 & 09/04
  • Advertenties in Het Nieuwsblad: 03/04 & 10/04
  • Advertenties in De Standaard: 07/04 & 13/04
  • Promotie & wedstrijd 'Win 5 golf startpakketten' op Metrotime.be: 07/04 - 19/04
  • Promo inlassing op tv-schermen Vlaamse regionale kantoren Ethias ( gedurende 1 maand)
  • Promo inlassing e-news Ethias: maart
  • Button op homepage www.Ethias.be met link naar www.starttogolf.be (gedurende 1 maand)
  • Mailbanner Start to Golf in uitgaande mails van verschillende Ethias medewerkers
  • tv-spot op Sporting Golf: 05/04 - 19/04 : klik hier om onze spot te bekijken
  • Item in newsletter Sporting Telenet: 07/04
  • Item op website Sporting Telenet: 2 weken
  • Item op golf.be: 2 x in april
  • Item in nieuwsbrief golf.be: 09/04
  • Facebook actie Start to Golf 'Share & Win': maart (meer dan 16.000 views)
  • Promotie sociale media Twitter & Facebook
  • Kanaal Z 14/4 : klik hier om het interview te herbekijken
  • Sporting Preview: nieuwsuitzending Sporting telenet: https://www.facebook.com/video.php?v=10153253338221602
  • Sporting Telenet ging ook in avant-premiere naar starttogolf bij Dany Vanbegin: klik hier voor deze repo
  • Radio 2 op zondag 19 april in de ochtendwekker : klik hier om het te beluisteren
  • Alle informatie en vooraf inschrijven via www.starttogolf.be!


  • Zelf zetten we erg in op onze eigen sociale media-kanalen, website en Golfvlaanderen magazine om via de ?Bring a Golfer?-actie niet-golfende vrienden uit te nodigen. Als golfer maak je dan kans op een mooie golfreis via onze partner Corendon Golf!


Daarnaast is Concentra / Mediahuis opnieuw mediapartner van de campagne en plaatsen zij telkens 2 advertenties in Gazet van Antwerpen, Metro, het Nieuwsblad en De Standaard. Metro voert ook online promotie, waarbij 5 lezers kans maken op een Start to Golf-pakket. Vervolgens was Start to Golf eind maart aanwezig in Trends met een mooie golfbijlage en op de bijhorende website allesovergolf.be. Ook op enkele eventwebsites wordt promotie gemaakt voor 19 april en partner golf.be zet een artikeltje op de website en in hun nieuwsbrief.Ook VVG-partner Ethias voert promotie! Op alle tv-schermen in alle regionale Vlaamse kantoren is de Start to Golf-advertentie te zien. Daarnaast wordt een stukje gepubliceerd in hun nieuwsbrief en website en is de banner te zien in de mailhandtekening van verschillende Ethias medewerkers. Partner Sporting Telenet zendt een ludiek tv-spotje uit en plaatst vandaag een item in hun nieuwsbrief en website. Daarnaast zal een stukje te zien zijn in hun Sporting nieuws.

Tot slot doen onze golfclubs aan regionale promotie en roepen zij hun leden op golfers aan te brengen op 19 april.


Kanaal Z /Z-Expert